Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden voor aanmelding en betaling op afstand.

Deze algemene voorwaarden hebben betrekking op de deelname aan Vergaderingen die de Vereeniging periodiek organiseert (en waarvoor een deelnemersbijdrage wordt gevraagd) ten behoeve van haar leden en diens introduce(e)’s, alsmede aan door de Vereeniging andere daartoe uitgenodigde personen.

Inhoudsopgave:

Artikel 1 – Definities

Artikel 2 – Identiteit van de Vereeniging

Artikel 3 – Toepasselijkheid

Artikel 4 – Het aanbod

Artikel 5 – De overeenkomst

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Artikel 7 – Betaling

Artikel 8 – Klachtenregeling

Artikel 9 – Geschillen

Artikel 10 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de Deelnemer gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  2. Deelnemer: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
  3. Dag: kalenderdag;
  4. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de Deelnemer om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  5. Vereeniging: de rechtspersoon die diensten op afstand aan Deelnemers aanbiedt;
  6. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de Vereeniging en de Deelnemer wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  7. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat Deelnemer en Vereeniging gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

Artikel 2 – Identiteit van de Vereeniging

Vereeniging tot beoefening van Overijsselsch Regt en Geschiedenis

Eikenstraat 20, 8012WX Zwolle.

E-mailadres: info@vorg.nl

KvK-nummer:40060102

Artikel 3 Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de Vereeniging en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen Vereeniging en Deelnemer.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de Deelnemer beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de Vereeniging voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de Vereeniging zijn in te zien en dat zij op verzoek van de Deelnemer zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de Deelnemer ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de Deelnemer op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de Deelnemer langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de Deelnemer zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 4 Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de Deelnemer mogelijk te maken. Als de Vereeniging gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de Vereeniging niet.
  3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de Deelnemer duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

Artikel 5 De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de Deelnemer van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de Deelnemer het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de Vereeniging onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de Vereeniging is bevestigd, kan de Deelnemer de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de Vereeniging passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de Deelnemer elektronisch kan betalen, zal de Vereeniging daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De Vereeniging kan zich binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de Deelnemer aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de Vereeniging op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De Vereeniging zal uiterlijk bij levering van de dienst aan de Deelnemer de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de Deelnemer op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
  1. het bezoekadres van de vestiging van de Vereeniging waar de Deelnemer met klachten terecht kan;
  2. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de Deelnemer van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
  3. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
  4. de prijs met inbegrip van alle belastingen van de dienst,de wijze van betaling en uitvoering van de overeenkomst op afstand;

Artikel 6 Herroepingsrecht

Bij diensten

  1. De Deelnemer kan een dienstenovereenkomst gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De Vereeniging mag de Deelnemer vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.

Artikel 7 Betaling

  1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de Deelnemer verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de Deelnemer de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  2. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de Deelnemer geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende dienst, alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
  3. De Deelnemer heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de Vereeniging te melden. 

Artikel 8 Klachtenregeling

  1. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de Deelnemer de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de Vereeniging.
  2. Bij de Vereeniging ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de Vereeniging binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de Deelnemer een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  3. De Deelnemer dient de Vereeniging in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Artikel 9 Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de Vereeniging en de Deelnemer waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

Artikel 10 Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de Deelnemer zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de Deelnemer op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.